Giriş yap

Şifremi unuttum

Reklamlar
En son konular
Şubat 2017
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Takvim Takvim

Reklam

Sitetistik
ödev
Aktüel Ürünler
Banko
Şikayet Yaz
Loto Sonuçları
Sonuçları

2010 Mezunları İçin Öneriler

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

2010 Mezunları İçin Öneriler

Mesaj tarafından Admin Bir Çarş. Tem. 07, 2010 8:21 am

2010 Mezunları İçin Öneriler

2010 mezunları için, esneklik ve ısrarcılık, başlangıç seviyesindeki işlere kabul edilmelerinde anahtar rol oynayacak!

Dünyanın 1 numaralı online kariyer sitesi Monster’ın yeni mezunlar ve firmalar arasında yaptığı araştırma sonuçlarına göre: 2010 mezunları, daha uzun süre iş aramaya, düşük başlangıç maaşlarına ve belkide eğitim aldıkları alanların dışında çalışmaya hazırlıklı olmalılar!

Türkiye’de www.monster.com.tr sitesiyle hizmet veren yetenek kaynağı Monster’ın üniversite öğrencileri arasında yaptığı araştırmaya göre:

Mezun olmaya hazırlanan öğrencilerin %93’ü mevcut ekonomik koşullar nedeniyle iş bulmanın onlar için daha uzun zaman alacağını, öğrencilerin %32’si başlangıç maaşı olarak aylık net 1000-2000 TL arası kazanacaklarını, %49’u ise kendi alanlarının dışında çalışacaklarını düşünüyor.

İşveren firmalar arasında yapılan araştırma sonuçlarına göre ise , 2009 yılında firmaların %54’ünün yeni mezunları işe almayı planlarken bu yıl, bu oranın %46’ya düştüğünü gösteriyor. Yeni mezunları işe almayı planlayan bu firmaların %60’ı geçen sene ile aynı sayıda mezun işe almayı planlarken, geçen seneden %11’lik bir artışla %16’sıdaha fazla mezun işe alacaklarını belirttiler.

Monster’ın araştırmasına göre, firmalar %36’sı yeni mezunları işe alırken karakter özelliklerine, %34’ü staj ve iş deneyimlerine, %20’si eğitim altyapılarına önem verdiklerini belirtiyor.

Türkiye’de işsizlik oranı halen yüksek de olsa, uzmanlar 2010 mezunlarının esnek davranarak ve ısrarcı olarak başlangıç düzeyindeki işleri kabul etmeleri gerektiğini söylüyor.

İş Bulmak İçin En İyi Yollar

Üniversitelilerin %78’i sahip olduğunuz bağlantıların en iyi iş bulma taktiği olduğunu düşünüyor.

Araştırmaya katılan Üniversite Kariyer Merkezi yetkilileri; insanları insanların işe aldığını, bu yüzden bilgisayarınızın başından kalkıp kampüsünüzdeki etkinliklerin, kariyer fuarlarının, firma tanıtım seminerlerinin ve öğrenci grupları ile akademik departmanlar tarafından düzenlenen organizasyonların fırsatlarını değerlendirmenizi öneriyor.

Sosyal Medyanın Önemi Artıyor

İş arayanların %38’inin, işveren firmaların ise işe alım değerlendirmelerinde %42’sinin sosyal medyayı kullanması, sosyal medyanın öneminin son yıllarda büyük oranda arttığını gösteriyor. Eski araştırmalarda iş arayanların %15’i, firmaların ise %21’ i sosyal medyadan faydalandıklarını belirtmişti. Yani bu da demek oluyor ki sosyal medyanın önemi geçtiğimiz yıllara göre ikiye katlandı.

Üniversite Kariyer Gelişim birimlerinin yetkilileri, sosyal medyanın geleneksel iş arama yöntemlerinin tamamlayıcısı olarak önemli bir rol oynadığını belirtiyor. Bilgi toplamak, fırsatlara bakmak ve bağlantı kurmak amacıyla sosyal medya sayesinde yeni mezunlar firmaları ve online kariyer sitelerini takip edebilirler.

İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencisi Deniz Yıldırım iş ararken sosyal medya kullanımıyla ilgili: “İş ararken sosyal medya kullanımından yanayım zaten, videolu cv tam benim konum, facebook, twitter, linkedin, bloglar,kariyer siteleri ne denk gelirse.” dedi.

Şu an Youth Republic’te marka yöneticisi olarak çalışan genç profesyonel Elçin Temel işini bir blog sayesinde bulduğunu anlatırken: “İş ararken sosyal medyayı kullanıyorum. Özellikle blogları çok yararlı buluyorum. Şu an çalıştığım işten ajansın kendi blogu sayesinde haberim oldu.” dedi.

Osmangazi Üniversitesi öğrencisi Erinç Aşçıoğlu iş ararken twitter, linkedin,frienfeed gibi sosyal mecraları aktif olarak kullandığını belirtti. Araştırmaya katılan bir diğer öğrenci katılımcılardan biri de çalışmak istediği şirketin sahibini Facebook’tan bulup mesaj atarak iş başvurusunda bulunduğunu söyledi.

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi öğrencisi Doğukan Güler hayalindeki işi şöyle tanımladı: “hayalimdeki iş kendimden sorumlu olduğum, sürekli kimsenin emrini almadığım işSmile

Hacettepe Üniversitesi öğrencisi Göktürk Akın ise hayalindeki işi; ”İnsanın kendini rahat hissedebileceği, sosyal ortamı kuvvetli,çok ciddi hiyerarşinin olmadığı, bana değer verildiğini hissettiğim bir iş ortamı hayal ediyorum.”olarak tanımladı.

Araştırmaya katılan üniveriste öğrencileri iş başvurusu yaparken bir ilanın hangi özelliklerinin daha önemli olduğu sorulduğunda, %79 aranan özelliklerin, %78 iş ilanındaki tanımın, %70 lokasyonun ve %60 maaş ve diğer olanakların başvuruyu cazip kıldığını söylediler.

Monster da hem iş arayanların arayış süreçlerini kolaylaştırmak, hem de işverenlerin, kişiler hakkında profesyonel anlamda bilgi edinebilmelerine olanak tanımak ve şirketlerin kurumsal markalarını yeni nesil iletişim kanallarında gösterebilmesine olanak sağlamak amacıyla sosyal medya kanallarını etkin olarak kullanıyor. Monster’ın Facebook üzerinde pazarlama işleri, sağlık işleri, satış işleri, yurtdışı işleri, bilişim işleri, finans işleri, mühendislik işleri gibi farklı kategorilerde iş ilanlarını duyuran grupları bulunuyor; sektöre özel grupların yanı sıra MT(yönetici adayı), staj gibi belirli pozisyonlara yönelik gruplar da mevcut; aynı zamanda twitter, linkedin, friendfeed gibi kanallar üzerinden de güncel iş fırsatlarını sıcağı sıcağına gençlerle paylaşıyor. Böylece iş arayanlar internette arkadaşları ile sohbet ederken, oyun oynarken, çalışırken, www.monster.com.tr sitesine girmeden de ilgilendikleri alanlardaki iş ilanları ile kolaylıkla buluşabiliyor. Adayların tek yapması gereken bu sosyal mecralarda monstercomtr şeklinde bir arama yapmak ve karşılarına çıkan onlarca gruptan ilgilendikleri alanlardakileri profillerine eklemek. www.monster.com.tr’nin şu an Facebook, Twitter, Friendfeed ve Linkedin olmak üzere 4 ayrı sosyal medya platformunda 80’den fazla grubu bulunmakta. Grup üyeleri, ilgilendikleri alanlarda en güncel ilanları, anında, Facebook,Twitter, Friendfeed, Linkedin anasayfalarından zahmetsizce takip edebiliyorlar ve beğendikleri iş ilanlarına tıklayarak halihazırdaki Word CVlerini 5 dk da kolayca yükleyip o iş ilanına başvurabiliyorlar.

Ufkunuzu Genişletin!!

Medya yapımcılığı alanında okuyan bir öğrenci, televizyon veya film yapımcılığı şirketinde, asistan olarak iş bulmayı umuyor, ancak aynı zamanda realistliği de elden bırakmıyor. “ Şu anki stajımdaki 25’li yaşlarında olan bazı iş arkadaşlarım stajyer olarak çalışmak zorundalar çünkü başka seçenekleri yok. Abartmadan söylüyorum ki, iş alanında hangi fırsatı yakalarsam onu değerlendiririm.” Medya yapımcılığı öğrencisi, bunun doğru yaklaşım olduğunu vurguluyor ve ilgilendiğiniz kariyer alanları ile yaşamak istediğiniz şehirler konusunda daha geniş bakmanızı öneriyor. “ İlk işinizin hayalinizdeki iş olmamasını çok fazla sorun etmeyin.” diyerek de rahat olmanızın önemini vurguluyor.

Bu da demek oluyor ki, var olan ekonomik koşullar nedeniyle endişeleneceğinize, diğer mantıklı fırsatları ve alternatifleri değerlendirin. İş deneyimi kazanmak için ne yapmanız gerekiyorsa onu yapın.

Son olarak liderlik ve öğrenme arzusu gibi yeteneklerinizi geliştirin. Bu yıl ortalama 300-400 yeni mezunu perakende satış mağazalarında çalışmak ve 30-40 tanesini de işletme eğitimi programlarında eğitecek olan bir firmanın sahibi, eğer önemli karakter özellikleriniz varsa, gerekli yetenekleri edinmek için eğitilmeye daha uygun olduğunuzu belirtmiştir.

Monster.com.tr Gelişen Pazarlar Bölge Direktörü Güray Mert;

Yeni mezunların kariyer yolculuklarında bir yere varabilmeleri için yola çıkmadan önce nereye gitmek istediklerine karar vermeleri çok önemli. Bir kez bu kararı verdikten sonra şu anda nerede olduklarını ve hedeflerine nasıl ulaşacaklarını anlamaları da mümkün olur.

Gençler için eğitim ve iş fırsatlarının bu kadar az, rekabetin bu kadar yoğun olduğu bir ortamda bunu yapmanın lüks olduğunu düşünenler olabilir. Ancak tam da bu tür ortamlarda ne istediğini bilmek ve kararlı biçimde amacının peşinden gitmek ve bu kararlılıklarını işverenlere net biçimde gösterebilmek gençlerin fark yaratmalarını sağlar.

Gençler, interneti eğlence ve bilgiye ulaşmanın ve sosyalleşmenin yanında iş aramak ve başvurular yapmak için de yoğun biçimde kullanıyorlar. Biz bunun da ötesine geçip interneti, özellikle de sosyal ağları kariyer seçimleri konusunda bilgi toplamak, fikir ve yardım almak için de kullanmalarını öneriyoruz. Sizin gibi olan ya da iş hayatınızda olmak istediğiniz gibi olan insanları bulun, onlarla iletişime geçin. Böylece ne istediğinizi ve kim olduğunuzu keşfetmeniz daha kolay ve eğlenceli olur.

Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi, Rengin Onay;

Vodafone Türkiye olarak ekonomik daralma döneminde dahi yatırımlarımıza devam ettiğimiz için büyümemizi sürdürmekte bu bağlamda da taze kana ihtiyaç duymaktayız. Bunun yanı sıra daha etkin ve efektif bir organizasyonel yapı oluşturarak şirket içi yetkinliklerimizi artırma ve sektörde daha rekabetçi bir iş gücüne sahip olma hedefimiz doğrultusunda da işe alımlarımız devam etmektedir. İşe alımlarımızı gerçekleştirirken en iyi yetenekleri şirketimize kazandırma hedefimizden ödün vermeyerek, global seçme-yerleştirme araçları ve alanında uzman yetenek danışmanları ile son derece dikkatli ve özenli bir seçme ve yerleştirme süreci uygulamaktayız.

Vodafone Türkiye olarak hayata geçirdiğimiz All Stars Yetenek Programı’nda Y Jenerasyonunu, aile odaklı, esnek çalışma ortamından hoşlanan, az çalışma saatlerine yüksek ödeme bekleyen, kendine güvenen, başarı odaklı, ekip çalışmasına önem veren, hiyerarşiden hoşlanmayan, gelişimlerine ve kariyerlerine odaklı - eğer bu konuda tatmin olmazlarsa çok sık iş değiştirebilen - teknoloji ile iç içe, yaratıcı, dahil olmak isteyen jenerasyon olarak tanımlanıyoruz. Dolayısıyla işe giriş aşamalarında yapılacak farklı mülakat teknikleri, yarışma ve vaka çalışmalarının yanı sıra asıl önemli olan, işe girdikten sonra bu yetenekleri bünyede tutabilmek. Bunun için de şirket kültürünün hazır olması, yöneticilerin yetenek geliştirme yetkinliklerine sahip olması ve şirket içinde çeşitli gelişim araçlarının bulunması gerekmektedir. Vodafone Türkiye, gençlere yatırım yapan bir firma olarak söz konusu hazırlıkları gerçekleştirmektedir. Adayların da ne istediklerini bilerek ve o yönde sabırla kendilerini geliştirmeye hazır bir şekilde başvurularını gerçekleştirmeleri ve kariyerlerine ilk adımlarını atmaları önem taşımaktadır.

Garanti Bankası İşe Alım ve İşveren Marka Yöneticisi Nurdan Taş;

Üniversiteden yeni mezun olan öğrencilerin, kariyer seçiminde öncelikle onları mutlu eden şeyleri, beceri ve ilgi alanlarını belirlemelerini; daha sonra da içinde bu parçaları barındıran meslekleri tanımak için araştırma yapmalarını, sormalarını, danışmalarını ve denemelerini öğütlüyoruz. Önceki yıllarda mezun olan öğrencilerin seçtiği ve çok memnun olduğu iş, herkes için en doğru seçim olmayabilir ya da kampüste dolaşan “hangi şirket ne kadar veriyor” söylentilerinin de kariyer seçim sürecinde bir etkisi olmamalı. Öğrencilere, okudukları bölüm ne olursa olsun, ilgi alanlarını değerlendirebilmeleri ve mutlu bir şekilde çalışacakları iş ortamını keşfedebilmeleri için, mümkün olduğunca çok farklı sektörden, farklı kurumda staj yapmalarını öneriyoruz.

Youth Republic Ajans Başkanı Serhat Gürcü:

“Stajlar çok önemli fırsatlar. Kesinlikle staj yapmalarını öneririm. Ancak bu konuda ülkemizde hem işveren hem de iş arayan tarafında önemli sorunlar var , staja bakış açılarını değiştirmeleri gerekiyor. Profesyonel staj mantığında olmalılar ve bu mantıkta işleyen şirketleri bulmalılar. Bir diğer önerim bir çalışma programı oluşturup çevrelerinde ve dünyadaki iş fırsatlarını sistematik bir şekilde araştırmalarıdır. Girişimcilik yükselen trend ve dünya yeni iş fırsatları için hiç bu kadar iyi olmamıştı. Internete girsinler ve girişimci yanlarını keşfetsinler. Kariyer seçimi konusunda benim önerim bir sektöre yönelmekten çok kendilerine yönelip onları heyecanlandıran ve kendilerine uygun olan işlere yönelmeleri. Gerisi kendiliğinden gelecektir. Gençlerde gördüğüm en yaygın durum ne istedikleri hakkında en ufak bir fikre sahip olmamaları. Kafası karışık bir genç hangi yükselen sektöre yönelse çok da başarılı olamayacaktır. “ dedi.

_________________
Emeğe saygı için bir teşekkür mesajını çok görme..!

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 481
Kayıt tarihi : 19/01/08
Yaş : 37
Nerden : istanbul

Kullanıcı profilini gör http://iumakine.niceboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz